Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 16. април 2012.

Komentari, Predlozi, Pitanja...


Braćo i sestre, ovo će biti post za vas. Ovde možete ostaviti vaše komentare vezane za ovaj blog. Dobio sam veliki broj vaših mailova koji uglavnom sadrže pohvale, pitanja, poneku konstruktivnu kritiku a na žalost ima i isfrustriranih ljudi koji ne prihvataju tuđe mišljenje, ali to neće proći u ove komentare, osim u slučaju da želim da vas slatko nasmejem. Na neka pitanja sam mogao dati odgovor, na neka ne, tako da je ovo možda najbolji način da se reše neke dileme. U komentarima ispod napišite šta vam se dopada a šta ne, šta biste želeli videti više a šta manje, o čemu bih možda trebao da pišem a da to do sada nisam činio, na čemu bih možda trebao manje da potenciram, da li vam se dopada ili ne izgled bloga, da li biste možda nešto tu izmenili... Da se broj komentara ne bi bespotrebno povećavao, posle određenog vremena, prihvaćeni predlozi, davno rešena pitanja će biti uklanjana. Takođe, ako imate bilo kakvo pitanje vezano za svet filma, pa možda i neko van njega, možete ga postaviti ovde tako da vam uvek neko može dati odgovor. Za početak ja ću u komentar staviti tekst maila koji sam dobio a poštovanom čitaocu nisam uspeo pronaći traženi film. Ukoliko neko zna o kom je filmu reč, neka pomogne da rešimo ovu dilemu. Još jednom sorry zbog ocena ispod koje ne mogu da se sklone sa pojedinačnog posta.

57 коментара:

  1. Ime filma ili glumice u filmu: Majka (srednjih godina, lepa i zgodna plavusa, frizura kao Merlinka) i sin (tinejdzer) zive zajedno, on bez oca druzi se sa jednom klinkom u kojoj je potajno zaljubljen dok mu majka menja partnere kao carape dok pokusava ujedno da ga vaspitava na promiskuitetan nacin. Decko se tu trudi oko majke koja ima problema sama sa sobom. Mislim da mu keva vozi neki kabriolet (Kadilak ili nesto slicno).

    Ne mogu da se setim ni ime ove glumice, pa ako neko zna film iz devedesetih nek pomaze...

    Hvala i pozzz...

    ОдговориИзбриши
  2. Jesi li razmisljao nekad da napravis liste(npr subjektivno najbolji filmovi po dekadama, zanrovima itd...)?
    Prvi nisam za ovakve stvari kada je umetnost u pitanju, jer ne postoji kriterijum po kom se poredi, za razliku od sporta npr, gde uvek mozes da se pozoves na statistiku :) Ali bilo bi zanimljivo citati i saznati za filmove o kojima eventualno nisi pisao jos uvek na blogu, a smatras da su prva liga.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve što sam gledao čiste svesti i zdrave pameti je na blogu, tako da pravim liste od filmova koji nisu tu, nije baš zahvalno. Sada da krenem da izvlačim iz sećanja neke filmove, teško da bi se našlo nešto što već ne znate da valja. Od postojećih koji su na blogu, moooožda bih mogao praviti tematske liste ali opet bi one bile promenjive vremenom.
      E sada, neke liste bi imale smisao, npr. da Rangiram Kjubrikove filmove po svom ukusu, ali to je izvodljivo tek kad pogledam celog Kjubrika :)

      Imao sam neku ideju da pišem o najboljim rečenicama, dijalozima ili monolozima iz filmova i to bi recimo išlo u nastavcima ali sam totalno zaboravio na to. Nije to bila jedina ideja. Hteo sam da imam i tekstove, takođe u nastavcima na teme potcenjenih ili precenjenih glumaca, potom filmova koji nisu popularni a treba ih pogledati, potom o situacijama gde imamo ne tako dobar film ali vrhunsku ulogu... Ako bi vas nešto od ovoga privlačilo, mogao bih posvetiti vreme i takvim stvarima

      Generalno, mogao bih stavljati raznorazne liste, pod uslovom da mi date validnu temu na koju bih mogao da razmislim. Ne bih pravio liste kao "najbolji filmovi ikada" ili "najbolje komedije ikada" i tako nešto. Za početak, nešto ću zaboraviti. Takođe, neminovno nisam gledao dosta relevantnih filmova.

      Da nemam posao, verovatno bih svašta pisao i radio. Npr uzeo bih sve filmove kojis su (bili) u "1001 film koji morate pogledati" listi pa overio. Potom bih imao seriju filmova određenog režisera koji ne radi više (npr. uzmem Hičkoka i odradim sve od njega). No nema se vremena za sve to :)

      Tako da neki moj odgovor je da mogu praviti liste ali morala bi tema da me privuče da bih pravio takav tekst.

      Избриши
  3. Samo da se javim "iz ilegale". :) Pišem tezu poslednjih nedelja, pa me nema mnogo u blogosferi (tj. ne stižem da čitam tekstove sa prijateljskih stranica), a s druge strane sam zbog “stalkera” kog drugačije nisam mogla da se rešim, na kraju sasvim blokirala opciju komentarisanja :(, privremeno, nadam se (kao što se vidi, i avatar sam čak promenila). Čisto da te ne začudi, a iskreno se nadam da ću brzo moći da nastavim zanimljive "during the war" priče sa svima vama NORMALNIM blogokolegama.:)

    Nego, moj predlog je film "The Cell". Negde si, čini mi se, i spomenuo da ga voliš, ali nisam našla pojedinačnu recenziju. Ponovo sam ga odgledala baš nedavno i ostala bez reči! Neobično, drugačije, meni lično veoma, veoma dobro. Od istog reditelja volim seriju "Emerald city" i sviđa mi se estetika nekih muzičkih spotova koje je potpisao, ali ovo me stvarno iznenadilo. Pa, eto, volela bih da čitam tvoj osvrt.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jako mi je žao što imaš problem sa "stalkerom". Supruga i prijateljica su bile u istoj situaciji tako da razumem stanje u kom se nalaziš. Nadam se da će policija odraditi svoj deo posla kako treba i da nećeš više imati neugodnosti. Ukoliko možemo da ti pomognemo na neki način, tu smo.

      Što se tiče filma "The Cell" gledao sam ga jako davno i ostao mi je u sećanju kao film sa jako dobrom idejom. Neke scene su mi i danas ostale u dobrom sećanju tako da verujem da se nisam prevario kada je kvalitet u pitanju.

      Na kraju, imam jedno pitanje iz tvoje oblasti pa bih te zamolio da mi se javiš na e-mail (eno ga na vrhu bloga :) ).
      S obzirom da si sada zauzeta, javi se kad god stigneš. Nema nikakve žurbe.

      Избриши
    2. Mnogo hvala na utešnim rečima!
      Javljam se na mejl.:)

      Избриши
  4. https://www.imdb.com/title/tt0106912/

    ОдговориИзбриши
  5. https://www.imdb.com/title/tt8342680/

    ОдговориИзбриши
  6. Ashes and Diamonds (1958)
    Kanal (1957)
    Claire's Knee (1970)
    A Zed and Two Noughts (1985)
    The Draughtsman's Contract (1982)
    Children of Paradise (1945)
    Port of Shadows (1938)
    The Saragossa Manuscript (1965)
    Brief Encounter (1945)
    The Ascent (1977)
    The Cranes Are Flying (1957)
    Closely Watched Trains (1966)
    The Terrorizers (1986)
    The Battle for Algiers (1966)
    Death of a Cyclist (1955)
    10 Rillington Place (1971)
    Duck Soup (1933)
    Shane (1953)
    Rabid Dogs (1975)
    Shoot the Piano Player (1960)
    Murmur of the Heart (1971)
    Pale Flower (1964)
    Seconds (1966)
    Being There (1979)
    Mon Oncle (1958)

    Inače nisam siguran ali činilo mi se da si na blogu imao neki tekst o filmu The Cook, the Thief, his Wife and her Lover, ili sam ja nešto pomešao, verovatno si ga samo bio spominjao da si ga gledao ali nisi uspeo lepo da ga prikažeš na blogu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na predlozima. Nisam imao tekst. Gledao sam film, zaključio da moram još jednom da ga pogledam ali nisam želeo odmah. Desi se nekada da moram film da odgledam 2 puta da bih imao kompletan utisak ili bio siguran šta sam uopšte pogledao. Npr. u slučaju Come And See reprizirao sam ga odmah nakon prvog gledanja, dok sam neke filmove poput Lighthouse ili pomenutog ostavio za neku drugu priliku kada budem dovoljno raspoložen za takav film. Ne želim da pišem o nečemu ako mi film nije "legao u glavu" onako kako želim.

      Konkretno The Cook, the Thief, his Wife and her Lover mi nije ni malo bio težak za gledanje. Potpuno je sulud i vidim da ima da mi ispriča više od onog što sam video pa sam ga pustio da odleži. Ne čitam tekstove o filmovima dok ih sam ne pogledam i objavim tekst tako da ne istražujem šta su drugi videli u filmu. To ne volim. Volim sam da steknem utisak pa makar bio totalno pogrešan ili drugačiji od onog koji ljudi vide. Nebitno što se desi da mi onda neko objasni šta nisam video. To me onda natera i na novo gledanje i bude mi još zanimljivije i film vrednujem još više. Bude mi čak zanimljivo kada vidim gde sam odlutao sa razmišljanjima :)

      Избриши
    2. I meni je Come and See bio jedan od najmučnijih filmova za gledanje ali uspeo sam da ga izguram na prvo, a i jedino gledanje, kad se skupi snaga repriziraće se jednom. U svakom slučaju bez sumnje jedan od najboljih ratnih i najstravičnijih filmova. Meni kao lično najmučniji film koji sam gledao je verovatno 120 Dana Sodome od Pasolinija, redak primer dobrog filma kojeg sam ugasio na polovini, iako nemam problema sa gadostima i nasiljem recimo Cannibal Holocaust(koji smatram vrhunskim filmom) mogu najlaganije da gledam, ali Salo mi je svakim minutom toliko u atmosferi bio sve mučniji i znao sam dokle će otići a u tom trenutku definitivno to nisam mogao gledati. Najpre sam pogrešio što sam bio od Pasolinija sa ovim filmom krenuo, pa sam tek nakon par godina krenuo njegovu filmografiju da pratim redosledom kojim su i izbacivani a takođe sam i pročitao strašan roman od Markiza de Sada i bio siguran da sada mogu bez toliko problema da ga odgledam(inače ja kada gledam filmove po režiserima uvek idem raznovrsno da ne bih odma potrošio sve vreme na jednog, ali Imamura i Pasolini su redak primer kada sam bukvalno pravio njihov maraton filmova). Pomenuo bih još jedan mučan film, Tras el Cristal od potcenjenog Villaronge.

      A što se tiče Kuvara i lopova to je stvarno jedan od onih filmova za koje nije ni nužno da ih skapiraš da bi te opasno zabavio. Meni su ovaj film i Mishima:A Life in Four Chapters sigurno jedni od najlepših stvari koje sam gledao, to su takvi eye-candy da ne mogu da opišem kako sam se osećao dok sam ih gledao i koji imaju takvu radnju koja je savršeno ukomponovana sa dovoljno simbola da osećam ogromnu satisfakciju nakon gledanja. Svojevremeno sam imao dva dobra teksta i moje viđenje ova 2 filma ali to je bilo za vreme kada sam sve svoje beleške pisao u sveske koje sam kasnije skoro uvek zagubio, a nažalost čini mi se da ne bih recimo mogao sada preneti toliko oduševljenje u tekst kao što je to bilo na prvo gledanje. Inače htedoh gore na početku da pomenem Makavejev 'Misterije organizma' koji sam pre neki dan ponovo gledao i to je recimo meni(iako ne delim mišljenje sa puno ljudi) još jedan tip filma koji može opasno da te zabavi na sličan način, iako ovo svakako nije toliko dobro kao dva filma koja sam pomenuo.

      Избриши
    3. 120 Dana Sodome gledao pre jedno 10tak godina. Sećam se da sam posle gledanja napravio belu kafu i kako sam krenu da je pijem ispljunuo sam je momentalno. Zbog filma mi se totalno sve okrenulo u glavi. Nisam bio fasciniran tada tako da sam to markirao za reprizu jednog dana ali ne žurim posebno.
      Ne trudim se da raščivijam svaki detalj filma. Realno mnogo je filmova koje ni ne možeš dekodirati do kraja. Negde je bitan utisak ili doživljaj pa onda moram reprizom da potvrdim.

      Избриши
  7. https://www.imdb.com/title/tt10016180/

    ОдговориИзбриши
  8. https://www.imdb.com/title/tt1070874/
    https://www.imdb.com/title/tt10514222/
    https://www.imdb.com/title/tt5363618/

    ОдговориИзбриши
  9. https://www.imdb.com/title/tt10633456/
    https://www.imdb.com/title/tt10554232/
    https://www.imdb.com/title/tt8633462/

    ОдговориИзбриши
  10. https://www.imdb.com/title/tt9770150/
    https://www.imdb.com/title/tt6772802/

    ОдговориИзбриши
  11. https://www.imdb.com/title/tt4761112/
    https://www.imdb.com/title/tt8521718/

    ОдговориИзбриши
  12. https://www.imdb.com/title/tt9784798/
    https://www.imdb.com/title/tt9620292/

    ОдговориИзбриши
  13. https://www.imdb.com/title/tt8544498/
    https://www.imdb.com/title/tt1552211/

    ОдговориИзбриши
  14. https://www.imdb.com/title/tt8936646/
    https://www.imdb.com/title/tt10804786/

    ОдговориИзбриши
  15. https://www.imdb.com/title/tt7221772/
    https://www.imdb.com/title/tt6222118/

    ОдговориИзбриши
  16. https://www.imdb.com/title/tt10059518/
    https://www.imdb.com/title/tt1838556/

    ОдговориИзбриши
  17. https://www.imdb.com/title/tt3086442/

    ОдговориИзбриши
  18. https://www.imdb.com/title/tt0174856/

    ОдговориИзбриши
  19. https://www.imdb.com/title/tt5195412/

    ОдговориИзбриши
  20. https://www.imdb.com/title/tt0104237/

    ОдговориИзбриши
  21. S obzirom da je nova brljotina od filma zvana Mortal Kombat trenutno aktuelna šta misliš generalno o toj franšizi (igrice, prva dva filma, nedavni animirani u sl.) naravno ukoliko si igrao i gledao uopšte bilo šta od toga?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kao klinac sam obožavao MK2 koji sam igrao na Sega Mega Drive 2 na vašaru. Nisam imao niti Segu niti računar tako da nisam puno igrao MK3. Kasnije sam na računaru igrao Mortal Kombat Trilogy i to mi je možda najdraža od svih MK igara. Ove kasnije, nije to za mene. Omatorio sam za njih. Šibanje u dve dimenzije mi je uvek bilo draže, što zbog MK igara, što zbog Golden Axe, Punishera i drugih sličnih naslova.
      Što se tiče prvog filma, kao klinac sam ga obožavao. Naravno film je teška bulja ali mogu da ga gledam uvek kao neku treš zabavu.
      Gledao sam neki kratki, animirani iz devedesetih ali se ničega ne sećam iz njega, sem Barake da budem iskren.
      Gledao sam one mini epizode koje je pravila Machinima na youtube-u i tu je bilo potencijala za nešto ok. Mislim da je tu data početna priča o svakom od likova i uopšte nije izgledalo loše. Mada kada razmislim, nisam ni završio te epizode.
      Ovaj novi nisam gledao ali mogu ga overiti ako želite da čitate o njemu :)

      Избриши
    2. Da taj prvi deo ima neku opasnu harizmu, nešto poput borilačkih filmova sa Van Damom npr.. Svestan si koliko su loši, a opet uživaš u svakom momentu.. E taj Legacy je skroz fino odrađen, ni ja nisam gledao sve epizode čini mi se, ali generalno mislim da MK zaslužuje neku seriju gde će epizode ipak imati neko standardno trajanje ili barem neku ozbiljnu filmsku trilogiju.. Potencijal je čini mi se jako veliki, ali teško je očekivati da će bilo ko napraviti tako nešto, pošto se očekivanja većine ipak svode na "tuču" i te neke karakteristične MK stvari.. Opet kažem, dosta puta sam gledao priče likova kroz igricu i one su zaista sjajna i mogle bi u rukama ozbiljne ekipe biti nešto zaista vredno pažnje.. Ovako iako bih rado čitao tekst o svakom MK filmu koji postoji, ovaj novi preporučujem isključivo ako si fan ili ako ti se baš odmara mozak.. Ali zato ubaci u listu animirani "MK Scorpions Revenge" koji je bolji od svih "realnih" zasigurno iako ni on nije baš neko otkrovenje.. Inače ko su ti omiljeni likovi?

      Избриши
    3. Taj Legacy je trebao biti visokobudžetni ali niko nije dao keš za njega pa su ga pravili onda na svoju ruku i iz srca. Valjda je zato delovao pristojnije. Teško je to spucati u jedan logičan film jer je turnir u centru a želiš doneti sve te silne likove. Ali ako napraviš seriju ili filmove posvećene određenim likovima, tu već možda i može da se napravi nešto korektno.

      Prvi lik sa kojim sam igrao bila je Milena jer su joj specijalni potezi bili laki za izvođenje. Najveću ljubav imam prema Sub Zerou ali iz MK2. Iako je Scorpion bio više cool i opšteobožavan, ja sam uvek voleo da kontriram i birao sam Sub Zeroa pa mi je do dana današnjeg ostao glavni lik kojeg biram . Jeste u priči zlikovac i govnar ali nekako sam umeo da se vežem i za zlikovce kao klinac (Soundwave u Transformersima recimo). Kabal mi je uvek delovao interesantno jer me je zanimala priča ko ili šta je iza maske i zašto ima tu masku. Nisam bio fan generičkog prepakivanja pa posle Sub Zeroa i Scorpiona kad smo dobili Ermaca, Raina, Noob Saibota i ostale, to mi se baš nije svidelo.

      A što se tiče Van Damovih akcionih, to mi je ljubav iz mladosti. Mada mislim da je Lionheart odličan film uz naravno prvog Kickboxera i Blood Sport koji su jako zabavni i imaju odlične momente. Danas nema takvih akcija jer se akcioni film pretvorio u jurnjavu i neku prenadrndanu nerealnu akciju.

      Избриши
  22. Kasnije su te nindže koje su iskopirane od njih dvojice (realno sinonima za MK) u prvim igrama, kada su dobili sopstvene kostime i izgled bili skroz zanimljivi likovi, naročito u MK 9 Komplete Edition,koji je po meni i najbolji. Meni jako zanimljiv lik je Reiko i ta njegova potajna želja da smeni Šao Kana što se vidi u njegovom specijalnim potezima, pored same priče o liku, a u ovom novom filmu je užassss.. A ubedljivo najgore igrice su one gde su ubacili DC i filmske likove... Okej zanimljivo je videti Predatora, Džokera i Terminatora.. Ali ipak MK je u pitanju, ne preterujmo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, video sam da u te nove ubacuju i likove van franšize, od tih DC likova, do Kratosa iz God of War, Terminatora, Ramba i ostalih. Šteta što neko nije napravio neku koljačinu sa MK likovima upravo kao taj God of War ili oni ranije pomenuti Golden Axe i Punisher. Nešto na taj fazon bih kontam rado igrao :)

      Nisam se naročito udubljivao u nastavke. Valjda ni ovi originalni nisu doživeli neku ekranziaciju koja će da razvije priče tih likova pa nisam pratio ni novije. A valjda nisam više ni imao toliko često društvo koje je to igralo već ortake koji su bili za PES i sportske igre a sam sam pretežno furao FPS-ove i Point&Click avanture i naravno Footbal Managera.

      Избриши
  23. https://www.imdb.com/title/tt9784798/

    ОдговориИзбриши
  24. Za listu "Hejter" (2020) Jan Komasa režiser

    ОдговориИзбриши
  25. https://www.imdb.com/title/tt9731534/

    ОдговориИзбриши
  26. Evo nekoliko predloga filmova koje sam gledao u poslednje vreme a oduševili su me:

    "What is it that you said" (2021) Shun Ikezoe - ovo je za sada nešto najbolje proizašlo iz postkovidskog senzibiliteta.
    "Moonlight People" (2019) Dmitrii Frolov - poslednju ovakvu ingenioznost kod Rusa sam učio u Berđajevu i Tarkovskom. Frolov je jedan od te fele. Deco gledajte Frolova.
    "Ecce Homo" (2015) Dimitar Kutmanov - nikada nisam bio fan kinematografije istočnih nam suseda ali ovo me delo oborilo na dupe sposobnošću da me uplaši pitanjima koja postavlja.
    "Sleep Has Her House" (2017) Scott Barley - ovo je Enoov album "Music for airports" pretočen na celuloidnu traku.
    "Pyaasa" (1957) Guru Dutt - jednostavno ultimativni klasik koji mora da se pogleda:)
    "Titane" (2021) Julia Ducornau - ovo bi mogao biti ladno najbolji body horror veka budući da su "Dead Ringers" i "Tetsuo:The Iron Man" napravljeni u prethodnom.
    "This Is Not A Burial, It's A Ressurection" (2019) Lemohang Jeremiah Mosese - ako negde naletiš na "Antologiju kratke priče Afrike" pročitaj obavezno pre gledanja filma, služiće kao odličan prototekst jer je stilski kao i narativnim postupkom film uveliko naslonjen na njihovu narodnu i umetničku priču. Sjajno ostvarenje inače.
    "The Metamorphosis Of Birds" (2020) Catarina Vasconcelos - nisam ornitolog ali pogledao sam i uživao u lepoti svakog kadra.
    "Tie Xi Qu: West Of The Tracks" (2002) Wang Bing - e ovde je već reč o kultnom kineskom ostvarenju koje sam dugo odbijao da gledam misleći da mi je plasiran od strane francuskih liberaša Gliksmanovske provenijancije. Pogrešio sam, o kako sam pogrešio.
    "Concrete Night" (2013) Pirjo Honkasalo -uf kakvo razobličavanje finskog društva, kakva dostojevština, Hirokazu Kore-eda da pozavidi.
    "Heartstone" (2016) Arnar Gudmondson - ovo je nešto najlepše u pogledu kinematografije ikada (što ne znači da ostali aspekti filma zaostaju). Jedan od najsnažajnijih prikaza istopolne ljubavi i internalizovane homofobije. Svidela mi se i oštra kritika islandskog seoskog mentalita, samo rađena u mnogo više boja i tonova u odnosu na onu Haldora Laksnesa.
    "Wheel Of Fortune And Fantasy" (2021) Ryusuke Hamagachi - ja stvarno nemam pojma šta je sa Azijatima i omnibus filmovima ali likovi jebu kevu u tom podžanru.
    "Limite" (1930) Mario Peixoto - fundamentalno delo brazilske ali i eksperimentalne kinematografije uopšte.
    "Undine" (2020) Christian Petzold -i za kraj jedno jako neshvaćeno delo jedne od retkih svetlih tačaka savremenog nemačkog igranom filma Petzolda.

    To je za sad od mene, autor da ne zameri na mojim nepotrebnim usputnim komentarima:)




    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh da zamerim, vaše impresije su baš ono što volim da čitam u komentarima :)

      Избриши
  27. Don't look up 2021 za momentalno gledanje!! 😀

    ОдговориИзбриши
  28. Kad si spomenuo Don't Look Up, imao sam "privilegiju" da ga potpuno sam gledam u bioskopskoj sali. Da li je do ranog termina, mera ili je Netflix jednostavnija opcija.. Tek moram priznati da sam se baš iznenadio

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas ga nema u bioskopima!!

      Избриши
    2. Limitirana bioskopska distribucija, ipak je to online platforma i da nije kandidat od koga Netflix očekuje oskare, ne bi ga uopšte bilo igde.. Mada iskreno sećam se da sam za Irishman i Annihilation (baš sam se mnogo nadao u taj film nakon sjajne Ex Machina istog režisera) brojao dane dok ih Netlix ne pusti online, tako da je na kraju za one koji vole film, najvažnije da mogu da ga pogledaju u bilo kom obliku :)

      Избриши
  29. Одговори
    1. Koliko god mislio da sam navikao na mediokritetstvo Akademije uvek sam sebe iznenadim što se iščuđujem njihovom sumanutom selekcijom, a ove godine me je najviše razpizdilo potpuno ignorisanje ovoga filma. Ne pamtim kada su Ameri imali virtuoznijeg reditelja od Šona Bejkera u pogledu naturalističke naracije ili boljeg u pogledu socijalne osvešćenosti koji se tako pragmatično odupire nametnutim ideološkim tendencijama i kameru koristi samo za sebe i "od sebe", demistifikujući sav čemer "prezrenih na svetu" - iskreno, golo, krvavo, bolno i bolesno iskustvo istih, na način na koji se holivudska liberaška elita nikada ne bi usudila. Ipak, poredeći ovu godinu sa nekim prethodnim godina, ova i ima solidan broj filmova u trci za kipića. Drago mi je zbog mog čoveka Hamagučija, zbog Joakima Trira, PT Andersona i možda najviše zbog Jane Campion čiji film mi je od svih nominovanih srcu najdraži. Iskreno se nadam da će ona kvaziwoke, kvazirevolucionarska soc-dem mantra "Don't look up" ostati bez nagrade, jer to govno ne samo da mi nije otvorilo treće oko kako su hipsteri na društvenim mrežama najavljivali nego mi je zatvorilo i ova prva dva.

      Избриши
  30. Za listu "Karamazovi" (2008)

    ОдговориИзбриши
  31. Iz nekog razloga ne mogu da ostavim komentar na filmu Helen of Troy, pa ću napisati ovde. Uh, sad nakon ovog teksta jedva čekam tekst o filmu iz 2004. Nekako mi se čini da sve stvari koje si naveo kao nedostatke ovog filma, drugi pokriva npr. Menelaja glumi Glison, duel Hektora i Ahila je epski, ratne scene su vrhunske... E sad zanimljiva će biti i paralela između Rufusa I Brajana Koksa kao Agamemnona, mada bih rekao po tekstu da je u ovom filmu mnogo više pažnje posvećeno tom liku. Inače možda sam ovo već pominjao na nekim prepiskama na blogu, ali moram da ponovim. Da postoji mogućnost da vidimo pravog Ahila i kako je zapravo izgledao, za mene bi i dalje Bred Pit bio "pravi Ahil". Malo sam više pisao o filmu, koji nije ni na blogu, ali što bi rekao Dr. King Schultz "I couldn't resist" :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Koliko se sećam tog filma, nema poređenja između Rufusa i Koksa. Koksa cenim takođe. Isto smatram da je potcenjen. Ali Rufus u sceni kada priča šta je morao da uradi da dođe do ovog momenta i kako nema dogovora - naježio sam se. Mislim da sam u prethodnih nekoliko dana tu scenu pogledao barem 10 puta.
      U principu filmskog Ahila sam video u ovom filmu, u Troji koju pominješ i u Halmarkovom Odiseju sa Asanteom (obožavam taj film a nisam ga gledao jedno 15 godina). Isto sam na strani atletski sposobnijeg ratnika nego na strani grdosije.
      No, davno sam gledao tu Troju. Čini mi se da je tu odnos između Ahila i Hektora bio jako dobro izgrađen, pogotovu nakon borbe gde Ahil pokazuje poštovanje prema najvećem ratniku sa kojim se borio. No treba to ponoviti.

      Избриши
  32. Za listu:

    The Banshees of Inisherin 2022
    Ferris Bueller's Day off 1986
    Viridiana 1961
    Triangle of Sadness 2022
    Deja Vu 2006
    The Banishment 2007 (Zvjagincev)
    Mass 2021
    Blood in Blood Out 1993
    The Conformist 1970
    Men 2022
    Apolo 13 1995
    Decision to Leave 2022
    A Fish Called Wanda 1988
    Frankie and Johnny 1991
    Passengers 2016

    ОдговориИзбриши
  33. Evo par naslova za listu:
    La Llorana 2019
    Good morning 1959
    Fighting Elegy 1966
    Kes 1970
    Umbrellas of Cherbourg 1964
    Welcome to the dollhouse 1995
    Vernon, Florida 1981
    Valerie and her week of wonders 1970
    The Inextinguishable Fire 1969
    Gregory's Girl 1980

    Takođe bih preporučio tri prvoklasne serije koje su prošle masama ispod radara: The Leftovers 2014- 2017 (znam da ova serija ima kultni status u određenim užim krugovima ali mi je i dalje fascinantno kako se ovakav biser u ovakvoj suši više ne pominje) , The Rehearsal 2022 i Nathan for You 2013-2017 - dva nedokučiva masterpisa doku-fikcije apsolutnog genijalca Nejtana Fildera koji sa svojih nepunih 40 godina već ima status maestra.

    ОдговориИзбриши
  34. Jel može recenzija za Killers of the Flowers Moon? Hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na komentaru. Trenutno ne mogu ništa da obećam, ne stižem da gledam filmove u poslednje vreme. Ali s obzirom da je Skorseze u pitanju, pre ili kasnije će biti

      Избриши