Tremors (1990) on IMDb
Kod nas nazvan: Podrhtavanje
Žanr: Komedija | Horor | Naučna Fantastika
Režija: Ron Underwood
Glumci:  Kevin Bacon, Fred Ward, Finn Carter...

Žitelji malog izolovanog grada brane se od opasnih podzemnih stvorenja.

Kao klinac sam obožavao ovaj film. Zastrašujuće zveri koje terorišu gradić, opasnost na sve strane... šta tu ima da se ne voli. Kako nisam ovo gledao barem petnaest godina poželeh da se podsetim ovog dragulja iz mladosti i da realno procenim njegov kvalitet. Pre svega za ova dešavanja je izabrana odlična lokacija. Gradić od nekoliko ljudi koji se nalazi u pustari okružen planinama je sjajna ideja. Sami ste svesni koliko noviji filmovi ne paze na detalje pa se desi primetimo kako je nemoguće da se baš niko ne pojavi tu kada je opasnost ili kako se baš sve namesti da niko ne primeti nešto što ne treba ili dobra stara zašto nemamo telefonskog signala... Evo film star 20 i kusur godina je to rešio na odličan način. Pustara je izolovala ovaj grad od ostatka populacije, planine sprečavaju lak pristup, premali je broj ljudi da bi se lako branili.  Jednostavno i efikasno.

Sama čudovišta su me zastrašivala kao klinca. I dan danas kada gledam, ona mi izgledaju veoma dobro. Recimo imamo znatno noviji film Deep Rising gde čudovište kao plod specijalnih efekata deluje prejadno naspram ovoga. Pa čak i u današnjim filmovima teško nas zapanje nekim opakim izgledom CGI čudovišta (čast izuzecima). Elem, kako i ovo nisu neki kolosalno dobri efekti, sjajno je već što su zveri pod zemljom, tako da kada god se pojave, izgledaju dobro. Eto, iako se zveri ne vide puno, iskorišćene su genijalno. Pre svega, ne znamo kada će da se pojave, što vam kreira opet neku dozu napetosti i ostavlja dosta mesta za potencijalna iznenađenja. Odlična ideja je i to što te zveri, kako već obitavaju pod zemljom, mogu da osete vibraciju, tako da svaki korak bilo kog lika predstavlja opasnost po život.

Kada je kombinacija horora i komedije u pitanju, nisam tu neki veliki ljubitelj, ali mogu da se zadese filmovi koji mi prijaju. Problem je u tome što je retko šta od toga i komedija i horor. Recimo jedan od retkih filmova koji zadovoljava oba žanra je Jeepers Creepers, koji i prilično zabavlja ali ima i tu dozu horora koju bi trebalo da ima. Tremors je u tome mama. Horor ide do zaista dobrih granica i to ne samo kada su scene sa zverima u pitanju. Sjajna scena je kada likovi pronađu starca koji sedi na nekoj konstrukciji, koji je umro od žeđi zbog straha da siđe na zemlju... brutalno. Komedija u Tremors je nešto posebno. Nju ne čine gegovi, ne čine je budale koje prave gluposti i prave nerezonske poteze...

Humor čine opasno dobro napravljeni likovi. Lako je saživeti se sa njima a svaki nešto posebno nosi u sebi. Tu imamo genijalno sprdanje sa mnogim osobinama kojim ljudi vole generalizovati druge. Recimo imamo bračni par koji ima teški teksašanski akcenat i oni su naoružani do zuba. Njihovi fazoni vezani za oružje su pravi užitak. Šta da vam kažem kada je čak i registracija njihovog automobila UZI 4U (UZI for you - UZI za tebe) Ne bih spoilovao druge likove, pogledajte i uživajte. Mogu samo da kažem da su odlični, da nema onih glupavih rasprava gde čim se grupa nađe u opasnosti, neki mudroser ide svima uz onu stvar, nema šablonskih podela uloga u toj grupi, nema ničega što bi vam skretalo pažnju sa dobrih stvari u filmu.

Iskreno, kako sam ovaj film voleo kao dete, mislio sam da on sada neće zadovoljavati moje kriterijume. Opako sam se prevario. Ovo je odličan film i toplo ga preporučujem svima.

Originalno, čudovišta su trebala biti mnogo suvlja, ali je odluka kasnije promenjena. Prvi film Rebe MekEntajer. Ceo set sa gradom je izgrađen za dva meseca. Iako film nije dobro prošao u bioskopima, svu zaradu je utrostručio iznajmljivanjem VHS-a.

Ideja...