John Wick (2014)

John Wick (2014) on IMDb
Žanr: Akcija | Triler
Režija: Chad Stahelski, David Leitch
Glumci: Keanu Reeves, Michael Nyqvist, Alfie Allen...

Bivši plaćeni ubica se vraća iz penzije kako bi lovio gangstere koji su mu oduzeli sve.

U moru rutinskih akcionih filmova dolazi nam još jedan rutinski akcioni film za ubijanje vremena. Realno, da prodaš nešto ovako, moraš da imaš karakterističnu njušku u glavnoj ulozi. Zato recimo pozoveš Nisona pa se ljudi prime na gluposti tipa Unknown, Run All Night ili neko odluči da da šansu solidnom, nedavno komentarisanom A Walk Among Toombstones. Zato uzmeš Denzela i presmešni Equalizer dobije na gledljivosti. Zato je ovaj film izvukao Kianua koji se ne pojavljuje mnogo u zadnje vreme. Budimo realni, koliko god ga ljudi pljuvali, u većini su oni koji vole da ga vide u filmu. Iako ga ne smatram za naročito dobrog glumca, drag mi je i samo zbog njega sam i odlučio pogledati ovo. Dobro, dobro, i zašto što je draga insistirala na tome.

Nešto što mi se dopalo u Equalizeru, ovde je još bolje. To je način na koji je skriven lik. U Equalizeru su davali neku okolnu priču pa u njoj nismo skontali šta je Denzelov lik. Ovde su uradili još bolju stvar. Dali su ranjenu osobu, osobu koja je doživela tragediju. Od te tragedije ti ne vidiš šta se sprema i šta je ovaj lik koji izgleda užasno sla-bo. E sada, da je u glavnoj ulozi Nison, Brus Vilis ili neko treći, sve bi bilo jasno. Ja se ne sećam da je Kianu glumio nekada nekog brutalca. Na sve to dolazi njegova blaga faca i rezultat je i više nego odličan. To je za mene bio fini obrt.

I onda kada negativci kažu "znaš li na koga si se namerio" i krene nagruvavanje Rivsovog lika pričama i pričicama, dolazimo zapravo do najboljeg dela filma. Ovo je školski primer kako polako gradiš tenziju, golicaš gledaočevu maštu pre nego što mu daš eksplozivnu akciju. Recimo imamo Run All Night (biće i taj tekst u narednom periodu) gde smo u akciju uleteli sa užasno malo znanja o svemu. Ne mogu da se primim na tako nešto. Ovde su se baš dobrano potrudili da vas oduševe likom pre same akcije. I sve vreme kako čujete nešto o njemu i vidite kako se on lagano sprema, željno iščekujete sledeće korake i svesni ste da će biti bombastično. Mislim ovo je šablonska akcija, ne dozvoli mi da zevam pre akcije ali mi daj razlog zašto je ta akcija bitna. Ovo je upravo to.

Sve to i jeste donelo prenardkranu akciju. Sve ono što očekujete, dobićete. Gomilu preterivanja, surovu akciju, krvopljus, eksplozije, sve je tu. Ali ne mogu da se otmem utisku da mi je falilo još nešto specifičnije. Nemojte misliti da je ovo loše, ali ovakav uvod i najava ipak traže nešto više. Dobro su nas zagrejali pričama o surovosti ovog lika, dali nam razlog da bude još gori i onda dostavili nešto što je već viđeno.

Imamo tu još nešto što su želeli da dodaju kao originalno ali meni je to prilično loše. Reč je o kao toj nekoj organizaciji plaćenih ubica. Umesto da to stvori neki dobar mehanizam, reč je o nečemu što je proizvelo set smešnih karikatura i nešto konfuzije. Ako prihvatiš stvari eto tako, bez da te zanima kako je to moguće, bez da te interesuje logika ispod, može ovo da bude dopadljivo. Meni je ovo bilo gubljenje vremena i šareniš koji je kvario mračnu notu filma.

Kada krene akcija, previše je ovo linearno. Kao igrica. Uzmete da je odigrate, dobijete neki uvod kao neki razlog zašto treba da krenete u krvavi pohod, sve posle toga osim akcije vas ne zanima. Video sekvence su nebitne, samo daj da se udara. Srećom, nisu bili skroz u fazonu "udri Mile letnji dan do podne" (a Kianu je Mile) jer bi ovo bilo prilično dosadno.

Postoji tu i neka potresna priča o Kianuovoj supruzi i njegovom psu ali srećom nisu je toliko forsirali. Iskoristili su je fino za bes ovog čoveka što je ok. Za nešto više od toga, suviše je šablonska. Elem, sem akcije, najave, samog Kianua i donekle mračne atmosfere, nema ovde nečeg posebnog. Kao i Equalizer, i ovaj film možete iskoristiti za ubijanje vremena.

Režiser Čed Stahelski je bio Rivsov dubler na snimanju Matriksa. Rivs je naučio i zapamtio scenu borbe u noćnom klubu istog dana kada je snimana. Režiser je izjavio da je Rivs bio prilično prehlađen tokom snimanja te scene. Rivsovo lice je bilo premazano svinjskom mašću kako bi lakše naterali psa da ga liže prilikom buđenja. Šesta Rivsova uloga u kojoj se zove Džon. Tetovaža na Vikovim leđima bi mogla da se prevede kao "Sreća prati hrabre". U jednoj sceni se u pravoslavnoj crkvi čuje Betovenova Oda Radosti. Ovo je greška jer pravoslavne crkve nemaju orgulje.

Naj cene:

Pripreme i najava