Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 7. јун 2016.

Filmski Hitovi - Godina Peta


Braćo i sestre, srećan nam peti rođendan!

Šta je obeležilo prethodnu godinu? Svakako ne velika produktivnost. Ali uprkos tome, rastemo, brojniji smo, širimo se, bogatiji smo za mnogo novih, dobrih ljudi. Statistiku smo odavno prestali da pratimo. Prerasli smo ta takmičenja, merenja alatki, šminkanja, veliki trud da se svidimo svima. Verni smo jedni drugima, tu smo da se bodrimo, da dajemo savete ali i da kritikujemo jedni druge. Što se tiče tekstova na blogu, drago mi je da su se tu našla dva za mene jako bitna filma: Braveheart i The Best of Youth. 

Pre nekoliko dana mi je palo na pamet da vam ovo nikada nisam pričao. Iskreno, naziv Filmski Hitovi mi se opako ne sviđa. Ali kako tada nisam imao veze šta radim niti kako treba da pišem niti o čemu da pišem, naslov je bio kao i sve ostalo: nedovršeno, promašeno i slabo. Kako bih blog sada zvao. Hm. Možda nešto kao Dnevnik jednog Filmofila jer ovaj blog to zapravo i jeste. Ali nećemo dirati ime. To je kao da vas pijani kum nazove npr. Jašibor i to ime ostane da vas prati bez obzira što vam se ne dopada.  

Rekoh već, produktivnost nije velika. Ne želim da se pravdam jer razlog za sporiji ritam nije za pravdanje već za ponos (naslovna sličica). Očekujem da ritam neće biti baš ovako spor ali ne obećavam ništa. Kad bude tekstova, biće. Što se tiče izbora filmova, uglavnom ću se bazirati na vašim predlozima jer lista je poprilično puna. S toga bih vas zamolio da mi u buduće predlažete nešto zaista vredno gledanja. Dakle, nemojte mi davati predloge u stilu "e evo ti ovaj prosečan film" ili "pogledaj ovu glupost" itd. Zašto bi gubili vreme na takve stvari. Razumem ako je nešto mega hit pa očekujete komentar. To su izuzetni slučajevi. Hajde da drugim čitaocima donesemo nešto kvalitetno, nešto što nisu gledali. Shvatam da neki ljudi vole način na koji blatim film ali toga će uvek biti. Predlažite i dalje. Ako vam je problem da ispratite listu, nije bitno i ako predložite nešto što je već unutra. Meni je to lako proveriti. Postojala je ideja da se vrati glasanje za filmove iz liste sa vašim predlozima ali za sada nisam pronašao efikasan mehanizam za to. Easy Polls se nije baš pokazao dobro. Ukoliko imate bilo kakav predog, ne samo za ovo već bilo šta drugo vezano za blog, izbor filmova, način na koji radim, dobrodošao je. 

Pomenuću i da sam u međuvremenu pogledao nekoliko sezona nekih serija. Evo mini prikaza za neke njih. Death Note, odlično, napeto, mozgolomno. Povremeno malo zakomplikovano ali, uslovno rečeno, jedna od najvećih partija šaha na svetu filma. Emotivno, potresno, šokantno efikasno. Vrhunska dva lika. Možda je moglo ranije da se prekine još dramatičnijim krajem. Ubacivanjem novih likova pomalo razvodnjeno ali svakako čista desetka. Ako budete gledali ovo, gledajte sa japanskim audiom, nipošto engleskim jer moroni koji su to sinhronizovali govore kao napaljeni klinci koji se lože da su zlikovci iz stripova a ne realni likovi. 

Attack On Titan, sezona prva - ništa nije ovako potresno a vezano je za borbu ljudi sa zverima i bilo kakvim drugim karakondžulama. Gubitak bilo kog od likova je jako potresan i zaista se oseti gorčina. Oseća se opasnost, oseća se strah. Dobra ideja, samo da vidimo kuda će da ode. Takođe čista desetka. 

Berskerker sezona prva (i na žalost jedina) - počinje kao crtać za klince, nastavlja se intrigatno, pomalo šokantno, postaje teška boleština i vrhunska drama koja udara u stomak i nije mi jasno kako nije postojalo interesovanje da se nastavi sa ovim. Veći deo ove sezone deluje prilično jednostavno i prosto je neverovatno u šta prerasta na kraju. Teško je opisati takav bum. Zbog takvog finala i potencijala - čista desetka. Ua kretenima koji su ugasili projekat. 

The Wire sezona prva - solidna, pametna pa i realna serija. Nisam fan ovakvog tipa serija, osim svojevremeno Odeljenja za ubistva (Homicide - Life on the Street) ali ovo je sasvim dobro. Dobra glumačka postava sa dva vrhunska glumca (Dominik Vest, Idris Elba - fakjea). Realan rasplet, realni likovi, sve na mestu.  Jaka osimca a možda čak i devetka. 

Game of Thrones sezona prva - generalno i same knjige su šablonska sapunjara ali ti likovi su opasno dobro napisani pa je to sasvim prihvatljivo u početku. Posle je to repetitivno - gomila ubijanja u pojam nekim spletkama pa onda neki šok. Meh. Što se tiče serije, ona obuhvata prvu knjigu koja je koliko toliko korektna. Šon Bin fakjea. Može osmica. 

Breaking Bad sezona prva - jako jako jako dobar crni humor pre svega. Sjajan dijalog, odlična gluma, dopadljivi likovi. Ljudima je uspelo da naprave likove koji su, iako kompletni kreteni (rođak policajac) opasno simpatični i zapravo govore nešto. Simpatična ljudska priča u kojoj se ludilo tek zakuvava. Veliki potencijal. Jaka osmica.

House of Cards, polovina prve sezone - Ako ovo nije okrenulo za 180 stepeni ja zaista ne znam čemu ovoliko sezona. Zapravo veze nemam zašto se i ova spremala. Prejadne, nezanimljive politčke igrarije. Najobičnija predvidiva ljigavost što politika zapravo i jeste. Ali ovo je toliko na niskom nivou, kao Vučić, samo što nije on već je Spejsi pa vas ne nervira. Užasno iritantna Kejt Mara i sve što prati tog lika. Zaista jadno i plitko. Doguraću do kraja prve sezone ali ako ovo ne napravi drastičnu promenu, može da dobije najviše jednu peticu i to zbog Spejsija i vazda odlične Robin Rajt. 

Ne planiram detaljno pisati o serijama ali kontam da ćete s vremena na vreme dobiti ovako neki kratki pregled. Verovatno ću uključiti dokumentarce u razmatranje (pogotovu ako tu bude vaših predloga) a i dalje se lomim za domaće filmove. Nekako, o onim velikim mislim da nema tajne, sve je rečeno. Jedino ako vas baš jako zanima moje mišljenje možda bih mogao posvetiti pažnju nekim naslovima. Moram ovde da pomenem da sam jedan film izbacio iz vaših predloga: Straight Outta Compton. Videh pukim slučajem trailer i odlučih da nemam ja tri života za takve stvari. Prvo mi se gadi ta muzika, drugo mi se gadi stav koji ti likovi imaju. Treće, iskreno ne vidim ni najmanju šansu da taj film ima i trunku kvaliteta. Ne verujem da grešim kada kažem da će to biti jadna promocija nekih "glumaca", pogrešnih stavova, prepuna rasističkih iskenjavanja i "socijalnih" poruka i to na način koji mi se gadi više od ičega. 

Primetili ste već da ovo nije onaj bla bla regularni rođendanski post. Moramo da se menjamo, inače bih mogao kopirati istu stvar iz godine u godinu. Verujem da ste pre izvesnog vremena u listi blogova koje preporučujem videli i nov: Kod Levog Smetala. Posetite to mesto. Pročitaćete vrhunske tekstove. Redak je slučaj da neko komentariše genijalne Bonelijeve stripove. Mhejl je to uradio na opasno dobar način. Kada sam to pročitao, bio sam u fazonu "Hoćemo još, hoćemo još!!!". Žao mi je što su neki likovi prestali da pišu (Davore u tebe gledam). Drago mi je da se Darko (Bez Titlova) povremeno vrati svom prvom blogu. Cult Of Ghoul i Hororsf na moje a verujem i vaše zadovoljstvo šibaju punom parom. Probao sam čitati još neke blogove, ali nekako mi nije leglo. Ako imate neki predlog, možda neke novajlije, nešto što mislte da treba da se pročuje, hajde da podelimo to i pomognemo ljudima. Van ovih blogovanja, Đuka sa svojim Crnim Ovčicama radi sjajan posao. Zapratite ih na društvenim mrežama i pomozite njihovom projektu. 

Na kraju, nema velikih reči. Ne želim da obećavam puno ali ne želim ni da mračim. Jednom sam već otišao, sa stilom, sa najboljim tekstom koji sam napisao. Taj tekst je još uvek tu, izmešten u vremenu. Ako me nema dugo, strpite se. Menjam pelene, pevušim, pravim klovna od sebe, vozim Isidoru u kolicima po kraju da oduševljeno gleda krošnje drveća. Filmovi neće pobeći. Tu su oni, spavaju i sanjaju dan kada će osvanuti na blogu Filmski Hitovi. 

To je to za ovaj peti rođendan. Potroših vremena i više što sam planirao. Idem uspavati ćerku nekom laganom pesmicom a potom, barem dok me san ne prevari, da ispoštujem Melvila i Delona koji nestrpljivo čeka u svom Le Samouraï. Uzdravlje.

44 коментара:

  1. Srećan rođendan!Pratim te tek mjesec dana i ovo mi je prvi put da komentarišem preko bloga.Poslao sam ti komentar preko fb-a prije dvije-tri sedmice tako da sad možeš da pretpostaviš ko sam ja;)Vidim da ti je neko juče predložio film High-Rise,film nije loš ali je knjiga mnoooogo bolja i ja bih ti predložio da nju pročitaš prije gledanja filma.Što se tiče serija jedino bih ti predložio da odgledaš jedan simpatičan sitkom "Two and a half men".I to samo prvih 6 sezona kada bolesnog Charlija Sheena zamjeni nezanimljivi Kutcher.Toliko od mene.I da,lijepo ste ime dali djevojčici:D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepše prijatelju.
      Razmišljao sam o tome da li da se posvetim tom Balardovom delu tako da sad onda nemam dilemu. Što se tiče Dva i po Čoveka, gledao sam tu i tamo nešto, naravno sa Šinom i ima zanimljivih fazona. Sa Kučerom nisam jer on je na fazon "Kako sam upoznao vašu mamu", što je za mene jako bezvezan i plitak humor na koji niko ne bi znao kad da se smeje da nema onog smeha u pozadini. Nemam neki generalni plan za serije osim da nastavim sa sezonama ovih koje su mi se dopale. Imam još neke u planu (Bron, Penny Dreadfull, Twin Peaks...) pa ćemo videti.

      Избриши
    2. Ako ti se dopadne High-Rise(knjiga) možeš da pročitaš i prethodnike jer je čovjek napisao još 3-4 knjige na sličan fazon od kojih je meni najbolja High-Rise.Te ostale takođe možeš naći u knjižarama.
      Seriju Twin Peaks takođe pogledaj to je za mene jedna od najomoljenijih serija ikada.Takođe možeš pogledati i Linčove filmove koji su malo slabiji od serije.

      Избриши
  2. Jel ti druze vozis tamno plavog pola mozda po ns-u :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne :) Mada retko vozim po gradu, samo kada idem van grada. Pre ćeš me videti da šetam

      Избриши
  3. Srećan rođendan!Želim ti sve najbolje.Vidim da se zdravstveno stanje s maleckom popravilo i to je najvažnije.I ako Bog da(nemoj da se ljutiš to se samo tako kaže:)) da nam napuniš i šestu godinu.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala najlepše
    Biće i šesta pa što da ne idemo i do punoletstva :)

    ОдговориИзбриши
  5. nisam vise anoniman :D11. јун 2016. 15:46

    Srecan rodjendan!
    Jbt, peta godina...jos malo pa u prvi razred. :P
    Odlicna ideja ti je ovo sa serijama a narocito sa dokumentarcima. Iskreno, cesce naletim na neki odlican novi dokumentarac ili seriju nego na film.
    Sto se tice Str8 Outta Compton - film je nasminkano govno. Prica je o grupi koja je (kakva god da je bila) imala ogroman uticaj na razvoj hip hop kulture (voleli je ili ne) i koja je medju prvima pocela da iznosi neke stvari o polozaju i zivotu crnaca koje do tad nisu iznosene kroz muziku na toliko "glasan" nacin. Film je od te price napravio tinejdzersko predrkavanje puno lazi i preuvelicavanja zarad paljenja klinaca.
    Sto se tice same muzike, mnogo je tu razlicitih stilova, varijanti, prilaza i stavova da bi se generalizovalo. Na zalost u prvi plan se guraju nasilje, kinta, sex, gudra, kurcenje i ostala hrana za plitkoumne, a za nesto dublje mora malo da se zagrebe. Iako je od te muzike napravljen cirkus, ima i tu neverovatnog kvaliteta ali ne dolazi do izrazaja od goooomile smeca.
    Jbg, moram da branim ono sto mi greje dusu. :D
    Svako dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepše :)
      Hvala što si potvrdio ono što sam sumnjao kada je taj film u pitanju.

      Избриши
    2. nisam vise anoniman :D15. јун 2016. 17:16

      Inace,nisam ja preporucio film. Ali bih ti zato najtoplije preporucio ovo, ako vec nisam...jbm li ga...
      http://www.imdb.com/title/tt0101507/

      Избриши
  6. Berserk je uzasna bolestina. Ja sam jutio filmove, u njima ima nesto vise detalja, narocito za zavrsnicu. Bas sam se iznenadio sto sam zatekao tvoj opis u ovom clanku :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Srecan rodjendan i cestitam tata, neka je ziva, zdrava i vesela! No, neeeemoj nas vise ostavljati tako dugo! :)
    Moram opet da ti preporucim parodiju OSS 117, kao i komediju Deadpool 2016. Mene je prijatno iznenadio ako uzmemo u obzir da mi noviji filmovi ostavljaju utisak...meh...
    Kad vec spomenu serije, topla preporuka Peaky Blinders. Nema mnogo epizoda, pa neces morati da je gledas dok ti mala ne krene na veliku maturu, gluma je fantasticna (cak se i moja lepota,dusa, moje malo pile T. Hardy pojavljuje), kostimi su odlicni. Ne znam koliko ce ti se prica dopasti, ali veruj mi da vredi baciti pogled.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepše :)
      Potrudiću se da se javljam češće. Ubacih Deadpool u listu, OSS je već tamo. Sad svakako češljam samo vaše predloge pa kontam da će i nešto od ovoga uskoro na red. Da bih bio pravičan, koristim sistem nasumičnog izbora pri čemu ću se truditi da svaki drugi film bude neki od aktuelnijih.
      Za Peaky Blinders sam baš pitao nekolicinu ljudi koje znam da pasionirano gledaju serije ali niko mi ništa nije rekao o tome tako da hvala.

      Избриши
  8. Nema na cemu. :)
    Da, slobodno baci pogled na Blinderse, i da ti prica ne "legne" preterano, vredi pogledati ako ni zbog cega drugog, onda zbog dobre glume i FANTASTICNE muzike.

    ОдговориИзбриши
  9. Sv.Sisoje Prepodne13. јул 2016. 20:37

    Hepi brzdejxD sa ogromnim zakašnjenjem.
    Ja ti ne bih preporučiio da gledaš ove nove iz 2016-e filmove jer ne vidim nijedan koji imalo vrijedi osim ovog Gibsonovog koji izlazi tek u novebru.A pitanje je kad će kod nas u bioskope(ako ga moj jadni grad uopšte i otkupi).Posebno ti preporučujem da negledaš ovo novo precjenjeno mega giga sranje Batman vs Superman!I da,ovog novog Tarzana niipošto ne gledajxD

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepše. Betmen vs Supermen nisam ni imao u planu. Ne kažem da ga neću pogledati ali ne vidim da će to biti u neko skorije vreme. Što se tiče filmova iz 2016, ima tu nekih predloga sa vaše strane pa će ponešto i biti overeno

      Избриши
    2. Sv.Sisoje Prepodobni13. јул 2016. 21:29

      Ali obavezno pogledaj Gibsonov film(naravno kad izađe) jer posle ovoga što je do sad snimio od njega ne mogu očekivat ništa loše.

      Избриши
  10. Sto vise gledam ovaj GoT vise vidim da ce Breaking Bad ostati nepomeren sa prvog mesta najboljih stvari koje sam gledao. GoT je sasvim okej, ali zaista je neuporediv sa BrB.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Heh, GoT mi nije ni u prvih 50 serija. GoT je serija tipa Dallas i slične sapunjare. Sapunjare imaju: Gomilu besmislenih preokreta, spletke, projektovano ljigave likove, gomilu tajnih porodičnih veza i vezica, gomilu bračnih i vanbračnih spletki.... Baš kao i GoT. Al ovo ima još i krvi, sisa i nešto fantastike pa je kao wow. A idejno je bulja

      Избриши
    2. GoT nije ni u prvih 50. serija? Neverovatno šta ću sve pročitati

      Избриши
    3. Probaj i neku knjigu. Videćeš, posle izvesnog vremena imati mišljenje i razmišljati ne bude neverovatno

      Избриши
    4. Ja razmišljam. A i čitam ne bojte se. Nego ovo je nekako hejt mišljenje bez obzira što je kraj slab. Prvih šest sezona su vrlo dobre i imaju jako dopadljive likove. Pre svega je i taka priča. Realno nema potrebe za hejtom

      Избриши
    5. Hejt je bezrazložno i neargumentovano pljuvanje po nečemu. Ja sam mišljenje obrazložio gomilu puta do sada. Seriju sam gledao i kvalitet je izgubila mnoooogo pre kraja. Knjige sam pročitao i naveo kvalitete ali ona nije popularna zbog kvaliteta već zbog jeftinih trikova kao što su obrti i spletke. Fazon je što je to smešteno u neki polufantastični svet koji maskira sapunicu i to je to. Martin ume da napiše sjajne likove i tu mu skidam kapu. To sam već ponavljao. Ali sam način na koji serija funkcioniše je smejurija. Obrt, šok, obrt, spletka, šok, obrt. Nema jedne jedine trunke originalnosti. Ne sporim da može da bude užasno zabavna ljudima, uostalom ne bi se toliko ljudi primilo na nju. Iskreno želim da vam ona traje milion sezona i iskreno želim da uživate u njoj. Za mene je ona i dalje sapunjara na koju ne želim da gubim vreme i to kažem iskreno, bez trunke hejta. To je stav, a ne "neverovatno šta neću pročitati". Gde je tu stav, gde je mišljenje i gde je argument? Takav komentar je i dobio odgovor kakav zaslužuje.

      Избриши
  11. Ono što je najveći problem serija je što većina ispriča sve što ima u prvoj, eventualno drugoj sezoni, a onda krenu da smeštaju likove u random situacije, al' mi to uglavnom popijemo rado, ako su dotad uspeli da nas vežu za likove naravno. Meni su Sons of Anarchy verovatno najdraža serija, ali sam jako svestan svih njenih slabosti i nikad ne mogu reći da je naj i sl. Dexter mi je kao lik zaista sjajan, njegovi comic momenti su zaista neporecenjivi, ali sama serija ima bar 4,5 sezona viška.. Luther ima jako zanimljiv pristup i pokušao je nešto drugačije da donese, ali se kasnije zapleo u svemu tome, al' zato Idris Elba ubija ulogu, ne znam što mu ne daju malo da se razmaše po filmovima, čovek je brutalan. BrBe je verovatno jedina serija koja ima 5 sezona, a u svakoj dobijamo nešto novo vezano za razvoj glavnog lika i gotovo da jako retko šeta van tog kruga, odnosno priče koju želi da ispriča. Usput je neverovatno zabavna i sve holivudske fore i fazonu kojih realno ima joj se zbog svega toga lagano opraštaju. Realno sam vrh američke, pa i svetske produkcije. Što je Hopkins u Jagancima to je Mads Mikelsen u seriji Hanibal. Čovek je neverovatan, daje neku drugačiju dimenziju samom liku i mislim da se može reći, iako je realno neuporedivo, da je na istom nivou kao i Hopkins. Ko bi to rekao kad se serija počela snimati, da neko može to da uradi??!! Elem, prve dve sezone odlične, u trećoj je osetan pad u odnosu na njih, ali i je neverovatno da su izvukli i toliko da snime s obzirom da nije snimana u korejskoj već kanadskoj produkciji :) True Detective tj. Metju Mekonahi ( izgleda da su ga gledali u Frailty, pa se preporučio k'o stvoren za ulogu ) jako zanimljivo, intrigantno, sa ipak slabašnim, ali ok raspletom. Problem je što se očekuje mnogo više, a dobija zadovoljavajuće, ali ne i dovoljno, rekao bih. Mekonahi lagano uloga karijere, ne mogu da se setim da mi je negde ovako upečatljiv bio, možda Frailty ili Kiler Joe, ali ovde je imao baš prostora da se pokaže. Doduše i 5min u Vuku sa Vol Strita mu je dovoljno da izdominira, ko zna zna. Suma sumarum, mnogo je zanimljivih, ali jako malo izuzetno kvalitetnih serija koje probijaju standardne šablone i pričaju priču koju žele samo dok je ne ispričaju, većina uglavnom overkiluje. Zbog toga će filmovi koji uspeju da kažu mnogo u svoja 1,2,3 sata uvek imati prednost, barem kod mene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sons of Anarchy je super serija, prva i druga sezona se kolju sa najboljim sezonama Breaking Bad-a, toliko je napeto i zabavno. Kasnije krece pad ali izgurali su to okej do kraja. Hannibal je idejno i vizuelno remek delo, ali meni nije bila toliko zanimljiva iako obozavam Madsa, a i jako me je iritirao onaj momak sto lici na Snowa iz GoT-a samo sto duplo vise nervira i glumi Grejema (koji je izuzetno odglumljen u svakoj filmskoj izvedbi do sad). True Detective, sezona 1: 7/8 epizoda za cistu peticu, osma je uzas i nakon nje nisam planirao da nastavljam dalje. Sto se GoT-a tice, 3. sam sezona i koliko god bilo zanimljivo, fali neko pametan da napise (adaptira) scenario i da to poprimi neki zaista kvalitetan ton. Sto se ostalih serija tice, gledao sam Peaky Blinders i oni su zaista sjajni, muzika, gluma, kostimi, likovi, sve je super. The Wire je odlicna stvar ali nisam je odgledao celu, Broadwalk Empire me je smorio za sve pare a za Breaking Bad sam rekao da smatram da nista bolje nisam pogledao u zivotu i da sam ubedjen da ce tako i ostati.

      Избриши
  12. Završna epizoda treće sezone SOA je najbolja epizoda neke serije koju sam pogledao. Da toliko dotad viđenog stane i razreši se u tih sat i nešto vremena, sa sve meni jako dragom obradom Hey Hey My my u pozadini, ostaje za mene nedodirljivo. Opet kažem jako sam svestan da većina ostalih sezona nisu na nekom vrhunskom nivou, ali eto drago mi je da nisu potpuno uništili seriju, već je i dalje to prilično dobro. The Wire sam stao na pola četvrte sezone i bila mi je odlična baš. True Detective nemoj gledati dalje nikako, uzalud je. Peaky Blinders sam pogledao sve i duel između Tom Hardija i Kiliana Marfija s kraja čini mi se treće sezone mi je jedan od najjačih momenata u serijama takođe. Jako dopadljiva serija, sve si lepo rekao, samo je nažalost predvidiva sa tim forsiranjem bezizlaznih situacija koje na kraju uvek budu rešene. Svakako Kilian i Tomi kad god se pojavi dižu sve na viši nivo, mada obračun konačni njihov mi je jako usiljen bio. GoT i Boardwalk Empire nisam gledao. Predlog od mene prva sezona Fargo, obavezno. A ako ti se gleda nešto lagano, ništa sad vau, ali sa jako zanimljivim likovima baci pogled na Banshee

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hocu da zavrsim prvo GoT i Better Call Saul ali hvala na preporukama. Treca sezona SoA je opasna isto, kraj me je drzao pod neverovatnim utiskom. Zaista je smisljeno dobro. A i ja volim Hey Hey My My i u originalu i u vrhunskoj Bettleme obradi iz te epizode. Mada meni je ipak drazi kraj druge sezone, ona jurnjava na kraju je... uh... a u pozadini biju sjajni Forrest Rangersi, cija je svaka obrada u toj seriji samo pojacavala utisak. Iako je kvalitet malko opao od 4. sezone na dalje, ocenio sam seriju ocenom 5/5 jer, sto se kaze: "Its not about the end, its about journey." And it was a hell of a journey :D

      Uh, omiljena epizoda? Verovatno poslednja druge sezone. Zaista, zaista neverovatan udar adrenalina i napetosti. Uopsteno, ni jedan TV momenat mi ne moze nadmasiti kraj Granit State epizode iz, naravno, Breaking Bad-a. To je takav momenat, kada mislis da je sve gotovo, a zapravo tek krece i zavrsava se u ludackoj poslednjoj epizodi koja je, za mene, najbolji kraj neke serije ikad.
      Blindersi su opasni, serija jeste malo holivudizovana ali vidi se iz aviona da je u nju ulozen veliki trud. Voleo bih da se zavrsilo u 4. sezoni jer je kraj nje takav da lepo zaokruzi celu pricu. SPOJLERI U NASTAVKU PASUSA Mada, i dalje se radujem novoj sezoni, ta Tomijeva prica oko kandidovanja za gradonacelnika ima potencijala i da bude sjajna ali i da udavi, pa se nadam da nece biti ovo drugo.

      GoT je posebna prica. Precenjeno jeste, overhajpovano jeste, ali je prokleto zabavno. Nema grandioznost jednog LotR-a, nema scenario Breaking Bad-a, nema misteriju kao True Detective, ali ima povelik set odlicnih likova, i gledati njihove igre, zaplete, bitke, jebavanja i ostale gluposti ima svojih drazi ako se mozak posalje na pasu. Moram priznati, za neke likove sam se jako vezao, a neke poprilicno zamrzeo (zbog njihovih postupaka). Tako da i nije lose ako su ocekivanja malo smanjena. Citao sam "Igru prestola", prvi deo knjige, i on je dobar ali previse zamarajuc u momentima, pa mi nije velika zelja da citam sva ta davljenja i jebanja kad mi jedan LotR stoji neprocitan, ili jedna Zaduzbina, ili jedan Autostoperski vodic kroz galaksiju... Glupo zvuci i jako retko ovo kazem, ali, radije cu gledati seriju. Knjige mozda nekad procitam, sad ne.
      P.S. Bas mnogo ocekujem od serije "The Dark Tower". Knjige obozavam, ali je film pljunuo na njih i serija ima taj bremen da mora da opravda ocekivanja. Videcemo kako ce to ispasti.

      Избриши
    2. Samo da se nadovežem za Hey Hey, My My, poslušaću sutra tu verziju iz serije. Ako volite tu pesmu, pronađite kako je izvodi Axel Rudi Pell. Nađite i live nastup, Gioelli je neverovatan vokal.

      Избриши
    3. SOA baš opasan soundtrack ima, uglavnom su obrade u pitanju, ali i nekoliko originalnih pesama su baš dobre. Kad stigneš poslušaj i "Darling, what have I done", "Come Join the Murder", "Soldier's Eyes", "Make it Rain" (obavezno i original od Foy Vance), "Strange Fruit" u izvođenju jedne od glavnih likova, "Til It's gone" od Yelawolf.. Nije isto kad ih čuješ ovako i kad vidiš usput kako legnu u epizodu i samu scenu, ali bez obzira su jako dobre. Sad vidim da je i Oasis izvodio Hey Hey My My, dok sam tražio ovu verziju od Axel Rudi Pell

      Избриши
    4. Ma da, totalno je drugačiji doživljaj pesme kada je slušaš u filmu ili seriji. Recimo Sanitarium od Metallice obožavam, ali nikada nije zvučao tako mračno kao u Paradise Lost dokumentarcima. Ovo što si preldožio ću lepo u listu i sutra na poslu lagano preslušavanje :)

      Избриши
    5. Peaky Blindersi imaju vrhunski soundtrack, ne mozes da verujes koliko dobro neke pesme leze u toj seriji... A od SoA soundtracka zaista vredi sve slusati... Cak je i onaj meni dosadni Ed Siren napravio dobar posao sa "Make it rain" coverom... "Darling..." i "Come join the murder" zaista valja cuti u seriji, ovu poslednjepomenutu posebno, neverovatan momenat.
      Udavih sa BrBa, ali u pretposlednoj epizodi te serije se jedini put pusta ceo score za uvodnu spicu i mogu da tvrdim da niko nikad nije bolje iskoristio muziku za neku scenu. Autsajderu, od srca ti preporucujem da odgledas sve ove gore navedene serije, neces zazaliti.

      Избриши
    6. Dugo vremena mi je "Little Room" iz Blindersa bila melodija zvona :) a pesma koja mi se baš, baš izdvaja je "Streched on your Grave", mada su uglavnom sve dobre zaista

      Избриши
    7. Jeste mejnstrim, ali meni je ubedljivo najbolje korisenje neke pesme bio kraj 2. sezone sa "Do i wanna know" :D Nisam podnosio tu pesmu pre te epizode, ali onda boom... Deskripcija badass momenta. Licno obozavam i Kejvovu verziju "Mearcy seat" kao i par vrhunskih "All my tears" od En Burn i "What he wrote" od Laure Marling, kao i Vejtsovo remek delo "Time".

      Избриши
    8. Kako je dobra verzija Hey hey my my od ovog Pella...

      Избриши
    9. A iz SoA obavezno cuti i "Alesund" i "Day is gone".

      Избриши
    10. Ma da, taj Gioelli je nestvaran vokal. Nađi Masquarade Ball live i pusti. Neverovatno kako čovek peva

      Избриши
  13. Korejska serija Kingdom.izaslo je samo sest epizoda do sad.U januaru nastavak.Jedna od boljih novih serija sto sam pogledao,uz naravno Chernobyl.

    ОдговориИзбриши
  14. Jel se gledala još neka sezona ovih ili drugih serija u međuvremenu? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Breaking Bad dok ćerkica nije došla na svet i tu smo supruga i ja prestali da gledamo. GoT sam počeo drugu ali sam se brzo ohladio. Attack on Titan sam počeo mange da kupujem pa nisam nastavio sa serijom. House of Cards nisam završio jer je serija teško smeće. The Wire, Breaking Bad zaista imam želju da nastavim da gledam.

      Избриши
  15. Očekujemo ako se nađe vremena onda neki kratak osvrt kada se to desi, verujem da te dve serije zaslužuju još po koju reč :) A preporučujem i seriju Oz, dosad nešto najbolje na temu zatvora što sam pogledao, tačnije gledam. A tu je i gomila poznatih glumačkih njuški :)

    ОдговориИзбриши
  16. Rosalind Franklin10. мај 2022. 01:36

    Bez ikakve namere da zvučim "edgy" pitam da li sam jedini koji ne shvata opštu pomamu i uspeh serije Fleabag? Humor je mestimično odličan, likovi jesu simpatični ali takođe postoje brojni momenti praznog hoda i fora na nivou BB Theory-a. Vaskoliki svet je upoređuje sa ostalim britanskim sitkom klasicima ali po mom sudu ne može im ni primirisati. Aj molim vas javite se istomišljenici počinjem da se brinem za sopstveni smisao za humor:)

    ОдговориИзбриши